Specjaliści

Iwona Banasiak
NEUROLOGOPEDA
Neurologopeda, specjalista wczesnej logopedii klinicznej, rewalidant, oligofrenopedagog, nauczyciel dyplomowany z dwudziestoletnim stażem pracy w szkole specjalnej i ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym w Bolesławcu, prowadzi także własną praktykę logopedyczną, w ramach której pracuje z dziećmi i osobami dorosłymi dotkniętymi rożnego rodzaju niepełnosprawnościami.
Żłobek współpracuje z neurologopedą- specjalistą wczesnej logopedii klinicznej. Do jego zadań należy stałe monitorowanie rozwoju psychoruchowego maluszków, ale przede wszystkim ocena przebiegu czynności prymarnych takich jak: oddychanie, jedzenie, picie i pozycja spoczynkowa języka.
Wczesna diagnoza wszelkich nieprawidłowości w tym zakresie i podjęcie działań korygujących, dają szansę na prawidłowy rozwój artykulatorów i opanowanie mowy jako narzędzia komunikacji. Zapobiegają wadom zgryzu i zaburzeniom artykulacji.
Neurologopeda będzie także wspierał rodziców w procesie świadomego wychowania językowego dzieci poprzez organizowanie konsultacji indywidualnych, prelekcji i szkoleń dotyczących zagadnień nabywania i stymulacji mowy.
- Neurologopedyczne Seminarium dla rodziców.
- Darmowa diagnostyka logopedyczna dzieci.
- Zajęcia logopedyczne, usprawniające aparat mowy.

Dominika Abramowicz
PSYCHOLOG
Z wykształcenia jestem psychologiem o specjalności – psychologia kliniczna. Ukończyłam IV letni kurs Systemowej Terapii Rodzin oraz wiele szkoleń z zakresu psychoterapii. Na co dzień pracuję z dziećmi i młodzieżą, a także z dorosłymi.
W Żłobku poprowadzę warsztaty psychologiczne dla Rodziców pt. „Praktycznie i z sercem – Rodzicem być”, podczas których rodzice będą mogli dzielić się swoimi doświadczeniami oraz zdobyć umiejętności, które pozwolą im radzić sobie w wielu nowych, a także trudnych dla nich sytuacjach związanych z wychowywaniem dziecka.
Warsztaty ukierunkowane są na:
- praktyczne ćwiczenia i wskazówki ułatwiające opanowanie sztuki komunikowania się z dzieckiem,
- zrozumienie emocji swojego dziecka,
- lepszą współpracę ze swoim dzieckiem,
- efektywność stosowania sztuki karania i nagradzania,
- naukę dojrzałego i satysfakcjonującego rodzicielstwa,
Czas trwania jednego spotkania to ok 2h.
Spotkania będą odbywać się co drugi miesiąc.
Doraźne wsparcie Psychologa.

Piotr Induła
RATOWNIK MEDYCZNY
W 2012 roku ukończyłem studia licencjackie na kierunku Ratownictwo Medyczne, zawodowo jestem Funkcjonariuszem Państwowej Straży Pożarnej na stanowisku Koordynator Ratownictwa Medycznego. Dzięki wieloletniej pracy w służbie zdrowia oraz straży pożarnej nabyłem cenną wiedzę i doświadczenie, którym będę się z Państwem dzielił szczególnie w zakresie udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia życia u dzieci.
Poza sferą zawodową jestem mężem, ojcem dwójki dzieci, fanem wszelkiej aktywności fizycznej oraz wiernym kibicem siatkówki.
W Żłobku prowadzić będę warsztaty dla rodziców/opiekunów. Skupimy się na przyswojeniu wiedzy i nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu postępowania w różnych stanach zagrożenia zdrowia i życia oraz podstawowych czynności resuscytacyjnych.
- Coroczne szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej

Patrycja Mikulska
FIZJOTERAPEUTA
W zawodzie fizjoterapeuty pracuję od 2011r. W swojej pracy zajmuje się indywidualną pracą z pacjentem, wykorzystując techniki terapii manualnej, kinesiotaping, techniki tkanek miękkich, terapie wad postawy oraz inne. Praca ta sprawia mi ogromną satysfakcję, tym samym motywuje mnie do dalszego zgłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności. W moim gabinecie staram się, aby każdy pacjent miał świadomość, iż oddaje się w ręce profesjonalisty, tym samym czując się bezpiecznie i komfortowo.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Diagnostyka i terapia dzieci z wadami postawy
- Neurorozwojowa diagnostyka i rehabilitacja dzieci
- Autoterapia dysfunkcji narządu ruchu z elementami terapii manualnej
- Pacjent przed i po endoprotezoplastyce stawu biodrowego
- Terapia manualna i igłoterapia w ujęciu klinicznym
- Globalna terapia stopy
- Wczesne diagnostyka zmian w postawie ciała, co pozwoli na skuteczną profilaktykę i leczenie wad postawy. (2 razy w roku)
- Cykliczna obserwacja w oparciu o neurorozwojową diagnostykę i terapię najmłodszych dzieci.
- Coroczna kontrola diagnostyczna pod kątem wad postawy podopiecznych.
- Zalecenia dotyczące indywidualnej fizjoterapii.

...
NAUCZYCIEL JĘZYKA ANGIELSKIEGO
…

Katarzyna Gondek-Wieczorek
SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA- TERAPEUTKA
Pracuję z dziećmi od 2010 roku. Prowadziłam zajęcia z dziećmi przebywającymi na leczeniu w Zespole Opieki Zdrowotnej. Obecnie prowadzę zajęcia z dziećmi niepełnosprawnymi w Powiatowym Zespole Szkół i Placówek Specjalnych w Bolesławcu. Pasjonują mnie niedyrektywne formy terapii. Akceptacja dziecka, podążanie za jego motywacją i inicjatywą. Dlatego chętnie wykorzystuje w swojej pracy metodę Snoezelen – jestem jej certyfikowanym terapeutą oraz sensoplastykę. Cały czas podejmuje działania w kierunku doskonalenia i wzbogacania swojego warsztatu pracy.
POSIADANE KWALIFIKACJE
- Studia magisterskie na kierunku: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
- Studia licencjackie na kierunku: Pedagogika opiekuńcza z pracą socjalną
- Studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika
- Kurs kwalifikacyjny: Pedagogika lecznicza
- Kurs kwalifikacyjny; Kynoterapeuta
UKOŃCZONE KURSY:
- Pierwsza pomoc przedmedyczna.
- Kurs przygotowawczy dla wychowawców.
- Metody kształcenia i ocena ich efektywności w zakresie przedmiotów matematyczno- przyrodniczych.
- Sala Doświadczania Świata- koncepcja snoezelen i możliwości jej zastosowania.
- Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów terapii ręki.
- Wspieranie rozwoju Integracji Sensorycznej w warunkach przedszkolnych i domowych.
- Jak pracować z małym dzieckiem z autyzmem.
- Wstęp do Sensoplastyki.
- Trener 1 stopnia Sensoplastyki.
- Muzyczna koncepcja edukacji matematycznej.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna.
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością. Stopień I.
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca.
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół i rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji na podstawie superwizji. Blok I. Ocena efektywności porozumiewania się, wyznaczanie celów terapeutycznych, opracowanie sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC.
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół i rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji na podstawie superwizji. Blok II i III.
- Ocena efektywności porozumiewania się, wyznaczanie celów terapeutycznych, opracowanie sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC.
- Diagnoza i terapia wzroku we wczesnym wspomaganiu.
- Trening Umiejętności Społecznych

Bogusława Piaskowska
SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA- TERAPEUTKA
Z wykształcenia jestem: pedagogiem, oligofrenopedagogiem, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Wiedzę i umiejętności zdobyłam m.in. w Karkonoskiej Państwowej Szkole Wyższej, na Uniwersytecie Wrocławskim oraz na licznych szkoleniach i kursach. Jestem również certyfikowanym terapeutą Snoezelen. W Sali Doświadczania Świata prowadzę terapię polisensoryczną (Snoezelen), trening umiejętności społecznych, zajęcia sensoplastyczne.
Doświadczenie pedagogiczne i terapeutyczne zdobyłam pracując na stanowisku nauczyciela w placówce oświatowej. Nieustannie rozwijam swoje kompetencje i poszerzam wiedzę z zakresu wspierania rozwoju dziecka.

Renata Chmielowiec
ZAJĘCIA TANECZNE/RYTMIKA
Instruktor tańca, tancerka turniejowa, pedagogiem z wieloletniem doświadczenie w pracy z dziećmi w placówkach oświatowych publicznych i niepublicznych i kulturalnych. Praca dyplomowa z umuzykalnienia w przedszkolu skierowała moją aktywność zawodową do pracy z dziećmi. Od najmłodszych lat moja pasją jest taniec.
Przygodę z tańcem rozpoczełam od tańca ludowego, a kolejne kroki skierowały mnie do baletu i tańca towarzyskiego. Zdobyte doświadczenia ze szkoleń, warsztaty z różnych stylów tańca pozwala na kierowanie się w pracy zasadą, że każdy człowiek ma możliwośc wyrażenia siebie poprzez taniec.
Łączę aktywności fizycznej dziecka z muzyka, co przynosi mu wiele korzyści. Dążenie do zabawy i tańca, to realizacja potrzeby ruchu, która przejawia się od najwczesniejszych lat. Ćwiczenia taneczne wzmacnija układ mięśniowy, wspomagaja koordynację i równowagę. Zdrowy ruch prowadzi do harmonijnego rozwoju całego organizmu.